maandag 20 december 2010

Zonder fouten




al was ik een mens zonder fouten
ja kon ik dat maar zijn
dan deed ik overal goed aan
en niets deed dan nog pijn

verdriet was dan een vreemde
en spijt, is dat een vrucht?
zie hier, ik ben erachter
en slaak een diepe zucht

al was ik een mens zonder fouten
genietend van elk nieuw doel
niet wetend dat pijn is om te leren
en de schepper is van nieuw gevoel

gevoelloos door het leven zweven
alles leek dan even mooi
fluitend op mijn eigen stokje
in een grote gouden kooi

al was ik een mens zonder fouten
en alles ging vanzelf goed
dan was ik een zwak en zielig wezen
zonder vechtlust, zonder moed

zelfs geen notie van emotie
wat zou dat toch zonde zijn
                                voor een wereld die zo groot is
   en toch daarin, de beleving zo klein







Geen opmerkingen: