maandag 6 december 2010

Piraat

~
te lang gewacht op echte liefde
ben te hongerig dan voor de seks alleen
de vrijheid gewend, mij zul je moeten delen
al spreek ik harde woorden, toch ben ik niet van steen

ben een piraat in mijn onderste lagen
mijn glurend oog speurt de kusten af
toch zal ik niet buigen voor de liefde
al beknelt haar greep me tot in het graf

wanneer de lusten het smachtend oog ontwijken
gaat de zonde altijd voor de buit
zoals iedere man aan boord kapot gaat
van elke dag weer scheepsbeschuit

kloof de randen van mijn nagels
barstende honger streelt het lijdend hart
zoals de pijn van het moeten vergeten
je kijk op de wereld verward

zie de muizen ruziën op het dek
geen kaas, geen vreten, alleen de wijnen
die zoete spijzen voor de ziel, zetten ons
ijlend in de wind, doen gedachten verdwijnen

langzaam wordt mijn wereld vaag
denk niet meer aan morgen, niet meer aan jou
zie een grote windhoos komen, en besef nog even
         het was het leven, waar ik zoveel van hou

          ~


1 opmerking:

Casanova zei

words of a true master and one of the greatest poets in world history, mark my words........